Kelebek İzleri // Merve Nur Demirtaş Röportaj

08:33:00, BY Elsa Kitap -






1-) Merve Nur Demirtaş, başarılı bir yazar. Peki başka? Kimdir Merve, nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

Merve, 18 yaşında, istisnasız her kitapta kendine birini seçip onun hayaliyle konuşabilen, mor renginin her tonuna âşık, mutsuz sonlarını mutlu sonlara tercih eden, kolaylıkla karamsarlığa düşebilen, takıntılı bir üniversite öğrencisidir. Kendime takıntılı demek hoşuma pek gitmiyor ama öyleyim, gerçekçi olacağım burada. Nelerden uzak dururum? Kalabalık ortamlardan kaçan biriyim. Uzak durmak durumumun başını bu çeker. Onun dışında pek bir şey aklıma gelmiyor niyeyse.


2-) Bir kitap yazmak ve bir hikâye paylaşma fikri nasıl oluştu? İlk yazdığınız hikâyeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?

Kitap yazmak değil de, hikâye paylaşmak fikri Wattpad dünyasını keşfimde başladı. Yaklaşık iki sene önceydi. Okunacak kitabımın kalmadığı bir dönemdi o ara ve siteyi keşfettim. Orayı incelemekle başlayan dakikalar, saatlerimi almaya başladı. Bu hoşuma gidiyordu. Çokça hikâye okuyordum, yazarlarıyla iletişim kurmaya çalışıyordum. Yaşları yaklaşık benim gibiydi. Çoğu kızdı ve hoş bir ortamdı. “Yapabilir miyim acaba?” sorusuyla başladı. Kuzenimle bir isim düşünüp, kapak bulmuştum ve daha sonra o gece uyumadan önce ilk bölümü paylaştığımı hatırlıyorum. Benim için öylesine bir şeydi. İlk cümlesinin değil ama yazdığım o ortamı ve hissettiklerimi anımsıyorum elbet. İlk hikâyem, şu an orada yayımda değil; adı Dosttan Öte’ydi. Benim küçükken kurmuş olduğum bir kurguydu kabataslak. Diziydi benim zihnimde, oradan oraya dönüp duruyorlardı. Bende bir anda girdiğim bu işte, önce onu kullanmak istedim. Kafamda bir sonu yoktu hiç, ama orada beklemediğim destek ve beğeniyi aldığımda devam ederek bir sonu kurdum oradaki karakterlerime. Şimdi dönüp baktığımda acemi olduğumu görebiliyorum. O kurguyu oradan kaldırdım ama benim için farklı olacak her zaman.

3-)Bu güne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir?

İlk hikayemi kaldırdıktan ve o yorgunluğunu üzerimden atacağım derken, yeni birilerinin geldiğini gördüm uzaktan. Geri çevirmedim tabi ki, tanımak istedim. Bu konuda en yakın arkadaşımın da desteği büyüktü. O yeni insanları tanıdıkça çok sevdim ve bir kurguya oturttum. Bu kez farklı olacak dedim kendime. Acemi olmayacaksın. O süreçte daha çok okudum, inceledim. Gelişmeye çalıştım. En zoru da buydu. Ama sonu güzeldi, Elif’le tanıştım. Elif Aysar. Kelebek İzleri’nin papatyası. O herkesten farklı benim için. Kalbi kırık bir genç kız. O bizim gibi. Bunu rahatlıkla söylüyorum çünkü sayısız, “Elif’te kendimi
buldum,” mesajı aldım. Bana yazma isteği uyandırıyor mu bilmiyorum ama benim olmasına rağmen beni ağlatan bir karakter. Tek mi olacak bilemem ama ilk olduğu kesin.

4-) Kitabınızın yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz?

Yayınlama süreci… En başa mı sarayım? Pekâlâ. Sözleşmeyi elime almadan aylar önce, incelemede olduğunu öğrenmiştim. Bu garip bir histi. Oluru yoktu gözümde, evet hayal elbette vardı ama. 10 kişilik bir yayın grubunun huzurundan geçip, “Sözleşmeyi göndermek istiyorum,” mesajını aldığımda tatildeydim. Çok sıcaktan bunalmış, balkonun gölgeliğinde müzik dinliyordum. Mesajı gördüğümde defalarca okudum. Ciddiyeti yeni dank etmişti. Haftalar boyu görüşme sonucu Yediveren’de karar kıldım. Daha sonrası çok telaşlıydı. Sabahlara kadar düzenlemeler yaptım. Çoğu şeyi değiştirdim, ilk bölümleri okudukça olmamış damgasının basıp çok sayfalar silip yeniden yazdım. En başından beri takip edenler detay itibariyle yeni bir kitap okumuş oldu. Bence böylesi daha hoştu. İçime sindi.


5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu ve ya olumsuz eleştirilerini nasıl karşılıyorsunuz?

Şu ana kadar olumsuz bir eleştiri almadım. Ama alırsam, umursamaz davranmak yerine enine boyuna düşüneceğim bir gerçek var. Olumlu yorumlar alıyorum ama onları dolu dolu gözlerle okuyorum. Demek ki, etkilemişim, benim yazarken ağladığım yerde ağlamış diyorum ve bunun mutluluğunu derinden yaşıyorum. Bana özel olarak gelene ya da sitelerde gördüğüm yorumları da fotoğraflayıp arşivlediğimi de itiraf edeyim buradan.

6-)İkinci kitap olarak düşündüğünün bir hikâyeniz var mı?

Seri gibi mi? Ah, hayır. Şu aralar aldığım sorulardan bir tanesi bu. Devam etmelisin, yorumu geliyor ama bence gerek yok. Cidden. Ama onun dışında seri olmaksızın, kitap olmasını temenni ettiğim bir hikâyem var. Fikir görmek istediğimden dolayı yine Wattpad’de yayınlıyorum fakat ince eleyip sık dokuduğum bir çalışma hepsinin aksine. BAMBAŞKA’yı da bir gün elimize alabiliriz inşallah.

7-) Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerin hangisi size uygun ise, aşkından bize biraz bahseder misiniz?

Aşk. Ama o buna aşk demiyor. Aşkı klişelere karşı ötekileştiren bir karakter Elif. Ad verememiş. Bence haklı. Aşk dedikleri, değişken bir heyecan değil mi? Bir tutkudan ibaret. Sonsuz değil. Elif ona kelebek demiş ve ömrünü uzatmış biri.

 8-) Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım platformlarında hikâye yayımlamak mı? 

Her ikisi de. Neden mi? İşin popüler olup, kitap satışında büyük rakamlara ulaşmaktan öte, yorumları dikkate almak için sosyal platformda da yayımlanabileceğini savunurum elbet. Kendinize sakladığınızda objektif olmanız zorlaşır bana göre. En azından bir kısmını paylaşmanın fikir dayanışması açısından yararlı olduğunu düşünüyorum.

9-) Sosyal medya ile aranız nasıl?
İyidir. Yani şöyle diyeyim, bana ulaşmaya çalışan insanlarla rahatlıkla sohbet edebildiğim bir süreç geçiriyorum. Bu yüzden “İyi,” cevabı çok çok doğru!

10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?

Benimle olduğunuz ve yazdıklarıma katlandığınız için teşekkür ederim.


11-) Hikâye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?


Aceleci davranmayın, gerçekten istediğiniz şeyin bu olduğuna önce kendinizi inandırın. Sonrası zaten gelecektir. Paylaşmak istediğiniz dünya da, zamanla oturacaktır.

En son okuduğunuz kitap: Ada - Lynne Matson
En son izlediğin film: Yaşamın Şifresi
En çok sevdiğin şarkı: Lionheart – Demi Lovato

Kendisine bu güzel röportaj için teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP