Ege Güneşi / Nazmiye Sümer Yorum

10:24:00, BY Elsa Kitap -


"Sen benim dünyama Güneş gibi girdin.
İsmin gibi Güneş'im oldun..."


Merhaba arkadaşlar
Bugün karşınıza kalemini ve kitaplarını çok sevdiğim bir  yazar  ablamın kitabını sizlere yorumlayacağım ve bundan dolayı kendisi ile gurur duyuyorum. Hiç Hesapta Yoktun Sen Şahsenem ve Nadir'in aşkı ile girdi kalbime benim. Çitlembik oldum ben onun.  Ve şimdi ise Ege Güneşi ile girdi tekrardan kalbime. Yiğit ve Güneş aşkı ile tüm okuyucularının kalbinde tekrardan silinmeyecek bir yer edindi. 

Yiğit Bal; adı gibi yiğit bir delikanlı Yiğit. Ailesinin tek erkek evladı.  Her anne ve babanın isteği evlatlarının mürüvetini görmek olduğu gibi onunda annesi ve babasının da temennisi oğlunu damatlıklar içinde görmek. Bir gece rüyasında gerçek olmayacak kadar güzel bir mavi gözlü peri kızı görür ve o peri kızını aklından çıkaramaz. Uyandığında her bir zerresini aklına kazımıştır mavi gözlü peri kızının. 
Kız kardeşinin düğününde ise bu  peri kızını görmesi ile işte hayatımın kadını der ve hemen onun ile tanışır. 

Güneş Ada ise evliliğine çok kısa bir süre kala ailesi hakkında öğrendiği gerçek üzerine sevdiği adamı daha doğrusu sevdiği sandığı adamı terk eder ve geçmişin peşine düşer İstanbul'dan kalkar İzmir'e gider. Bence iyi ki de gitmiş ve iyi ki de Yiğitle karşılaşmış. Böylece yolları Yiğit ile karşılaşır. Ona çekilmeye başlar fakat bir yandan da yaptığının doğru olup olmadığını düşünür.

Bana kalırsa iyi ki geçmişi ile yüzleşmeyi seçti Güneş. 
Hem bu mana ile Yiğit ve onun aşkı ile tanıştı ona ve aşkına bağlandı. 
Ben Yiğit'in aşkını kıskandım doğrusu. Allah herkese Yiğit gibi bir seven nasip etsin. 

Sevmediğim  karakterlerin ilk başında tabi ki de Tarık geliyor. Bence Güneş iyi ki  onunla evlenmemiş.
Adam ne haltlar yemiş be öyle. Zengin züppesi derler ya işte tam o laf . 
Hele Zeynep' e yaptığı neydi öyle ama Güneş onun hakkından geldi ya değmeyin keyfime. 
Kitap da bir ısınamadığım karakter İnci oldu. Bir soğuk geldi o kız bana. İçten pazarlıklı. He bir de belki Tarık'a olan hayranlığından sevmemiş tirim kızı. Memlekette adam kalmadı sanki de gidip Tarık gibi zengin züppesine  hayran. 


Kitabın sonuna gelirsek ise abla o ne sondu öle ya. Yapılır mı biz okuyucuya bu. Biz şimdi nasıl bekleriz  devamını ya. 
Kitabın dili "Hiç Hesapta Yoktun Sen" de olduğu gibi akıcı ve bağlayıcı. Her bir sayfaya geçmek için 
Yiğit'in aşkını okumak için bir sonra ki olayı kavramak için insan yerinde duramıyor. 

Sevgili Nazmiye ablaya buradan sesleniyorum. Ayırma Sakın Güneş ve Yiğit'i. Sevenler mutlu olsun. 
Sizde efsanelerle ve Karadeniz lehçesi ile güzel bir  aşk okumak istiyorsanız kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Sevgili ablacım umarım bizi fazla bekletmezsin. 
Yüreğine ve kalemine sağlık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP