Gizem Bilici - Gönülçelen Röportaj

09:09:00, BY Elsa Kitap -


1-)Gizem Bilici , başarılı bir yazar. Peki başka? Kimdir Gizem , nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

Gizem, değişik biridir aslında. En çok evde oturmaktan hoşlanır. Ki bu, maalesef ki çevresi tarafından en yadırganan özelliğidir. Saatlerce kitap okumaktan ve içinden geldiğinde de yazmaktan hoşlanır. Sonra yemek yemekten de ayrı bir zevk duyar. Özelikle tavuksa bu yemek. Sporu takip edip maçları izlemek, ailesiyle ve arkadaşlarıyla vakit geçirmek de hoşlandığı şeylerden.

2-)  Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu?
İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?

Wattpad'i şans eseri bulmam, zaten hayalimde var olan şeyleri yazıya dökmem için ilk fırsatı verdi bana. O zamanlarda üye sayısının az oluşu da, cesaret etmem de büyük bir etkendi tabii ki. 
Evet. İlk hikâyemi ve ilk kurduğum cümlemi hatırlıyorum. Ama hatırlamasam daha iyi olurdu. Çünkü bir hikaye öyle bir cümleyle başlanmazdı. :) Şimdiyse dokunmuyorum o hikayeme. Düzenlemiyorum ki, hem bana hem de yazma heveslisi olan insanlara ders olsun diye. İnsan yazdıkça gelişiyor çünkü. Her zaman söylerim, pes etmemek gerek bu konuda.


3-)Bu güne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir? 


 En sevdiğim kız karakterim, Bir Yanlış Kaç Doğru'daki Asude'dir sanırım. Onun dostluğuna hayrandım ve yazdıkça yazasım gelirdi onu. En sevdiğim erkek karakterim de Ansızın Gelen Sen'deki Erdem. Öyle böyle değil, aşırı seviyorum onu. O da yazma isteğimi artıran bir diğer karakterim.


 4-) Kitabınızın yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz? 

Yayınlanma süreci sıkıntısız geçti diyebilirim. Güzeldi, heyecanlı bir bekleyişti. Benim için asıl sıkıntılı süreç, Yakamoz'dan öncesiydi. Adını vermek istemediğim bir yayıneviyle görüşmemden sonra, neredeyse bu kitap çıkartma işinden soğuyacak, vazgeçecektim. Yavaşlığı, uyuşukluğu, ilgisizliği gerçekten sevmiyorum çünkü. Ama çok şükür ki hemen sonrasında karşıma Yakamoz çıktı ve işler benim adıma olumlu bir şekilde düzene girdi.

 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu ve ya olumsuz eleştirilerini nasıl karşılıyorsunuz?

Olumlu eleştirilerde mutlu olup, olumsuz eleştirilerde kendime ders çıkarmaya bakıyorum. Ama üslup çok önemli benim için. Sadece düzgün, kırıcı olmayan bir dille eleştirilmişsem, sonuna kadar dikkatle okuyorum. Aksi takdirde okumaya devam etmiyorum. Çünkü gerçekten kırılgan bir yapıya sahibim ve kırılmamam sebebiyet verecek üsluplardan kesinlikle hoşlanmıyorum.

 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünün bir hikayeniz var mı ?

Evet, ikinci kitap düşünüyorum. Hatta çok yakın bir zamanda çıkacak: Bir Yanlış Kaç Doğru?


7-)Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerin hangisi size en  uygun ve  bize kitabin akışından  biraz bahseder misiniz?

Karakterlerimin arasında kendime en yakın bulduğum sanırım ki Nazlı. Ansızın Gelen Sen'den. Hikâyenin akışına gelecek olursam, kesinlikle güllük gülistanlık değil. Üzücü, belki ağlatan olaylar var. Ama bunun yanında çokça tebessümle ettiren, şimdiki sözde aşklara taş çıkartan eşsiz, masum bir sevgi de var. Hem aşktan yana, hem kardeşlikten yana bu masumluk. Sanırım en çok bu masumluktan sebep, seviyorum. Nazlı'yı da, kurgumu da.

8-)Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım
 platformlarında hikaye yayımlamak mı?

 Zor bir soru. :) Dolaylı bir cevap vereceğim sanırım. Sosyal platformlarda hikayeyi yayımlamak ve okuyucuların eleştirilerinden ders çıkartıp düzenledikten sonra raflara en güzel haliyle göndermek.



 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl ? 
Sosyal medyayla aram iyi. Özelikle Instagram'ı çok sık kullanıyorum. Hem görüşemediğim arkadaşlarımla hem de okuyucularımla iletişim halinde olmamı sağlayan bir yer olduğu için sosyal medyayı seviyorum.
 
10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?

Okuyucularıma iletmek istediğim mesaj, onları çoğu şeyden daha çok sevdiğim ve desteklerini her daim arkamda hissetmeyi arzu ettiğim. İyi ki varlar ve hep var olsunlar inşallah! Hepsine kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum buradan, bütün güzellikler bizlerle olsun.

 11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?

Yılmayıp, gidebildikleri yere kadar gitsinler. Çünkü bu iş biraz da sabır ve emek meselesi. Vazgeçmemek de, en birinci şart bana göre..

 En son okuduğunuz kitap: Mervenur Demirtaş - Kelebek İzleri
Keşke ben yazsaydım dediğin kitap: Sarah Jio - Böğürtlen Kışı
Beni çok iyi yansıtıyor dediğin karakterin:Kendime yakın bulduğum karakterim Nazlı, ama beni çok iyi yansıtan bir karakterim yok sanırım ki.
En son izlediğin filim: 
Delibal
En çok sevdiğin şarkı: 
 Güliz Ayla-Olmazsan Olmaz
En sevdiğin renk: Pembe


Bizimle bu güzel röportajı gerçekleştirdiği için kendisine çok teşekkür ederiz. 
Yazarlık hayatı boyunca başarılarının devamını dileriz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP