İmran Tohumcu - Ateş Ve Su Yazarı Röportaj

13:20:00, BY Elsa Kitap -



1-)İmran Tohumcu  , başarılı bir yazar. Peki başka? Kimdir İmran , nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

Hayatı siyah ve beyaz arasında gidip gelen birisiyim. Gri, bana oldukça uygun bir renk sanırım. Dışarıdan bakıldığında soğuk biri olarak görünsem de bu sadece dışarıdan bakıldığında olan bir şey. Normal de eğlenceli ve güler yüzlü biriyimdir. Hatta esprili. Kitap yazmak kadar okumaktan da fazlasıyla hoşlanan, müzik dinlemeyi ve dans etmeyi ciddi anlamda seven biriyim. Örneğin ilgimi çeken bir romanı bir günde bitirebilirim ve ardından yeni bir kitaba da hiç beklemeden başlayabilirim.Keşke Dünyadaki tüm kitaplara sahip olabilme gibi bir şansım olsa!


 2-)  Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu?
İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?
Bir hikaye yazma fikri, okuduğum kitaplardan sonra oluştu. Ben niye yapmayayım ki dedim kendi kendime. Sonra yazmaya başladım. İlk yazdığım hikayedeki ilk cümleyi doğrusu hatırlayamıyorum, çünkü üzerinden bayağı zaman geçti.

3-)Bu güne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir? 

Melisa karakteri şüphesiz.

 4-) Kitabınızın yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz? 



 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu ve ya olumsuz eleştirilerini nasıl karşılıyorsunuz?
Olumlu eleştirilerden ise olumsuz eleştirileri ne yazık ki daha çok kafama takıyorum. Oysa ki olumlu eleştiriler daha fazla... Ama zamanla kafama takmamayı öğrendim olumsuz eleştirileri de. Kitle büyüdükçe, farklı düşünceleri olan insanlar da hayliyle artacak ve hepsinin beğeneceği şekilde bir hikaye yazmam zaten söz konusu değil. Bu yüzden kendime eleştirilere açık olmayı öğrettim ve saygısız bir dille yapılmadığı sürece eleştiri yapanlara ben de saygı duyuyorum.

 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünün bir hikayeniz var mı ?
 
Evet var ve kurgusu üzerinde çalışmalara bile başladım. Umarım okurlarım onuda Ateş ve Su gibi sever.

7-)Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerin hangisi size en  uygun ve  bize kitabin akışından  biraz bahseder misiniz?
Kitabımdaki karakterlerden bana en uygun olanı Melisa. Yani kendimi onunla özdeştiriyorum. Yazarı olarak biraz kendimden ona katmışım sanırım :) 
Kitabımdaki aşk; birbirine zıt iki karakterin karşılaşması ve sonrasında olanları anlatıyor. Bir taraf, aşka ve sevgiye inanmaz iken, o duyguları reddedip, dünya üzerinde yaşanmasının imkansız olduğunu iddia ederken, bir diğer tarafın en büyük ve tek hayali gerçek aşkını bulmak ve yaşamak.
Siyah ve Beyaz gibi birbirine zıt karakterleri konu alan birçok kitap var belki ama bu kitap Siyah ve Beyaz'ı değil, Ateş ve Su'yu konu alıyor. Bir araya geldiklerinde yok olmamaya çalışmalarını, ama zamanla bir tarafın yok olduğuna şahit olmalarını...

 
8-)Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım
 platformlarında hikaye yayımlamak mı?
Sosyal platform şu bakımdan iyi. Yazdıklarımı bölüm bölüm haftada bir kez yayımlıyorum ve okurlarım ona yorum yaparak hatalarımı, görüşlerini, sevdikleri kısımları, sevmedikleri kısımları bana bildiriyor. Bu, benim için elbette çok daha iyi. Ama diğer türlü kitap yazmak... Bilemiyorum. Ben henüz amatörüm ve sanırım öylesi gerçek yazarlar için daha uygun.


 9-)Sosyal medya ile aranız nasıl ? 
Sosyal medyada en çok aktif olduğum ağlar, Facebook ve İnstagram. Gerçi şu an için onlarla da çok ilgilendiğimi söyleyemem ama kullandıklarım bu ikisi.
 
10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?

Okurlarıma iletmek istediğim mesaj, hepsine kitabımı okudukları için, böyle bir tecrübe yaşamama neden oldukları için çok ama çok teşekkür ediyorum. Onlar olmasaydı, kitabımda olmazdı, şu anda böyle bir röportajda gerçekleşmezdi. İyi ki yazmışım, iyi ki okumuşsunuz ve iyi ki sevip, sahiplenmişsiniz diyorum. 

 11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?
Şu anda kitap yazanlara, yazmayı hiç bırakmamalarını, oy ve yorumlar az olsa bile usanmadan kitaplarına en iyi şekilde devam etmelerini söylüyorum. Ben Ateş ve Su'ya başladığımda bir avuç okuyucum vardı. İlk bölüme 20 oy sınırı koymuş, 20 oy gelirse yeni bölüm yükleyeceğim gibi bir cümle kurmuşum. Şimdi ise kitabım 18 Milyonu geçti ve bu, kesinlikle zamanla ve benim sabrımla oldu. Sadece yazın ve eğer kitabınız iyiyse mutlaka keşfedileceğine inanın.

 En son okuduğunuz kitap: Gül Tanrıçası.
En son izlediğin filim:  
Kuralsız.
En çok sevdiğim şarkı: Beyonce- Pretty hurts



2 yorum:

  1. keşke senin kadar cesarteli olabilsem emin ol seninle benim karakterim aynı beni yansıtıyorsun ve hoşuma giden de bu

    YanıtlaSil
  2. Ateş ve su mu oynamak istiyorsunuz? Tıklayın: ateş ve su meb

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP