Şurimşine - Gülsen KILIÇASLAN YORUM // ALINTI

12:16:00, BY Elsa Kitap -


Sina içine kapanık ve güven sorunu olan bir kızdır.  Babasının annesini terk etmesi ve başka bir kadınla birlikte olmasından dolayı erkeklere güvenmez.

Annesi sağlık sorunları olan biri olduğundan dolayı hastanede kalır. Babası da Sina'yı yanında istemediğinden
okulunun karşısındaki yurt da yerleşir. Babasının yatırdığı nafaka ile yurt masraflarını karşılar.Kendini yalnız ve
kimsesiz hisseder. Tek arkadaşı okuldaki Melis'tir.

Herşey Sina'nın doğum gününde başlar. Yurt da oda arkadaşı olan Pelin'in ısrarı ile o gece bir partiye katılırlar. Onları partiye davet eden Baran ve Cihat'ın kurduğu tuzaktan habersizlerdir.  Partide Deniz ile tanışan Sina içkinin etkisi ile Deniz ile dans eder ve geceyi onunla birlikte geçirir. Aslında bence Deniz onun karşısına iyiki çıkmış yoksa Cihat ve Baran'ın tuzağına düşecekti. Pelin Sina kadar şanslı olmaz o kadar. O gece Baran ile birlikte olur onları çeken kameradan habersiz.


Deniz henüz Kütahya ya yeni atanmış bir lise matematik öğretmenidir. O gece kaldığı otelde canı sıkılır ve
partiye katılır ve Sina ile orada karşılaşır. Genç kızın kızıl saçlarına vurulur.


Sabah uyandığında Sina hastalanır ve Deniz onu doktora götürmesi üzerine kanında aşırı miktarda Afrodizyak bulunur. Böylece Baran ve Cihat'ın tuzaklarından haberdar olurlar.

Yurtda geldiğinde arkadaşı Pelin'e olanları anlatır ve onlardan uzak durması gerektiğini söyler fakat Pelin Sinayı dinlemez ve Cihat ve Baran'ın tecavüzüne uğrar. Cihat ve Baran'ın Pelin'in videosuna karşılık Sina'yı onlara getirmesini aksi takdirde İnternet de düşeceğini söylerler ve Pelin Sina'ya tuzak kurar.Fakat kahramanımız Deniz onu kurtarır. Ardından ikisinden de şikayetçi olurlar.

Sina'nın kendi öğrencisi olduğunu öğrenen Deniz ilk başlarda biraz şaşırır. Fakat bir gerçek daha vardır ki
Sina'dan başkasını düşünemez. Genç kızın başına gelenlerden sonra da onu yurt dan alır ve birlikte yaşamaya başlarlar.

 Böylece iki zıt karakter bir çatı altında hayat bulur. Deniz yeri geldiğinde Sina'ya öğretmen yeri geldiğinde sevgili yeri geldiğinde ise arkadaş olur. Onun iyiliğini ve mutlu olmasını her şeyden çok ister. Deniz'in Sina'ya bu kadar değer vermesi benim çok hoşuma gitti. Sina bence güçlü görünmeye çalışan aslında içinde büyük yaralar taşıyan bir kız. Bu yaraları da kapatan tabi ki Deniz oluyor.


Okurken o kadar çabuk bitti ki kitap anlayamadım resmen zamanın nasıl geçtiğini. Yazarımızın kalemi o kadar sağlam ki kitap okuyucuyu hiç sıkmıyor. Deniz ve Sina aşkı bu zamana kadar okuduğum aşklardan farklı. İmkansız ve olamaz kelimelerin kafiyesiz kaldığı bir kitap. Ve kitap da konuşulan lazca kelimeleri beni o kadar hoşuma gitti ki lazca ya merak saldım. Hele ki "Şurimşine" bundan sonra bende sevdiklerime Şurimşine demek istiyorum.

                 "Denizin en değerlisi inci imiş.
                  Sen de bir ömür boyu hayatımın incisi olur musun şurimşine?
                  Benimle evlenir misin?"

            ALINTILAR


Yalnız kalmaktan değil sensiz kalmaktan korkuyorum.


Gözlerimi maviş gözlerine dikip dudaklarına buse kondurdum. Sevdiğimin canının içi olabilmek...
Sevgisi içimde aşk ile bütünleşti. 
Koynumda kokusunu içime çekerek uyudum.


"İyi ki Allah'ım seni bana yazmış" dedi. "En kısa zamanda kurban kestirip etini çarşıda dağıtacağım."
"Ciddi misin?"
"Evet hem de koyun falan değil büyük baş keseceğim."
"Bana mı?"
"İnsana kurban kesilmez, sadece Allah'a kurban kesilir.Seni bana verdiği için Allah'a şükür kurbanı keseceğim.Sebebi sensin ama kurban, Allah'a"



"Bence sen insan olamayacak kadar güzelsin."

---

Allah'ım ona doyamıyorum.Bakmaya, koklamaya, öpmeye...
Ve benimdi.Sadece benim.
Bende onun.

---

"Bu çok yalnış paranı alamam ."
"Neden?"
"Ne sıfatla alabilirim ki bunu?"
"Sevdiğim kadın olarak"

---

Gerçek bir kez daha yüzüme vuruken ölmeyi diledim.
Adını bilmeden ve adımı bilmezken birlikte olduğum adam öğretmenimdi...


Afrodizyak bana zehirden çok zarar vermişti.
Asla yapmayacağım şeyleri yaptırmıştı.Beni tutsak etmiş ve en büyük utancımı en ön sıradan izletmişti.
Keşke hiçbirşey hatırlamasaydım bu geceyle ilgili. 
Ona sırnaşma mı, onu öpüşümü,  edepsiz dansımı ve ona arsızca yalvarışımı...
Her şeyi unutabilsem.
Onun o deniz mavisi gözlerini peki?
Onları da unutmak istiyor muyum?



6 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Çok fazla spoiler vermissin canim ya

    YanıtlaSil
  4. bu kitap çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk terbiyesiz okumanızı tafsiye etmem iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terbiyesiz kitapları okumamışsın anlaşılan.
      İçlerinde en masumu bu kitaptı.
      Ama açıkçası ben de pek sevmedim. O da kızın yaşı yüzünden.
      Genç kızlarımın aklı bir karış havada malum, özendirilme yönü çok ağır basmış gibi geliyor.
      O yüzden hoşuma gitmedi benim de.

      Sil
  5. bu kitabı okumayınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP