Hilal Akbay / Küçük Sevgilim Kitabının Yazarı ile Tatlı Röportajımız

16:45:00, BY Elsa Kitap -

1-) Hilal Akbay , başarılı bir yazar. Peki başka ? Kimdir Hilal , nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

     Dört çocuklu bir ailenin ikinci çocuğuyum ve aileme aşırı bağlıyımdır. Çok utanganç ve çekingen bir yapım vardır. Konuşmaktansa dinlemeyi tercih ederim. Daha önce hiç gitmediğim yerlere gitmeyi, seyehat etmeyi çok severim. Kalabalık ve karanlık ortamları pek sevmem bu yüzden evde film izlemek tercihimdir. Genellikle serseri aşık tarzında (Böyle bir tarz var mı bilmiyorum ama...) kitapları severim. Bir kaç kitabım hariç -çünkü onları tekrar tekrar okuyabilirim- bütün kitaplarımı okuduktan sonra başkasına veririm. Bazı olurlarım büyük bir kütüphanem olduğunu düşünüyorlar ama yok malesef.

 2-)Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu? İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?

     Hayatım boyunca herkes gibi ben de hayaller kurdum fakat hayal dünyamı kendimle kısıtlamadım hiçbir zaman. Kafamdan karakterler yaratıp onlar adına düşünmek her zaman daha eğlenceli ve merak uyandırıcı geldi. Bir süre sonra kurduğum bu hayalleri unutmamak için yazmaya başladım. tabii bu yazdıklarımın hiçbir edebi yönü yoktu sadece kendim okuduğum için her bir harfte nelerin gizli olduğunu ben zaten biliyordum.

     İlk yazdığım hikayenin ilk cümlesini hatırlamıyorum ama yüksek olasılıkla "Sabah kalktığımda..." diye başlıyordur. çünkü her hikaye farklı bi hayat ve her gün de yeni bir macera bundan olsa gerek çoğunlukla böyle başlarım.

 3-)Bugüne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir?

     Aralarında ayrım yapmak çok güç. Bu biraz klasik gelebilir ama karakterlerimle aramdaki bağ bir anneyle çocuğunun arasındaki bağ gibi. Ama en çok üzerinde durduğumu sorarsanız bu Barış Çağlayan olurdu. Tabii bu ileride değişebilir.

 4-)Kitabınızı yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz?

     Arkadaşlarım wattpadden bahsedene kadar böyle bir site olduğunu bile bilmiyordum. ilk başta çekingenliğm dolayısıyla istememiştim ama sonra aşırı baskı dolayısıyla ikna oldum ve 8 nisan perşembe akşamı wattpade kaydolup küçük sevgilimi yayınlamaya başladım. ilk baştaki hedefim kalbine dokunduğum bir kaç okurdu. Bu hedefime ulaştıktan sonra önüme bir hedef daha koydum eğer küçük sevgilim kitap olmazsa Barbar'ı yazacaktım fakat yayınlamayacaktım. Neyseki bunu da başardım. Küçük Sevgilim eattpaddeki 7. ayında bir hafta içerisinde üç farklı yayın evinden teklif aldı. Daha sonra Parola yayınlarıyla anlaştık ve Küçük Sevgilim wattpaddeki 9. ayında kital olarak elime geldi.

 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu veya olumsuz eleştirileri nasıl kaldırıyorsunuz?

     Olumlu eleştiriler elbette insanı mutlu ediyor. Olumsuz eleştiriler ilk başta moralimi bozsa da sonradan bunları dikkate almam gerektiğini fark ettim. Dışarıdan bir bakış her zaman iyidir. Bir de kötü yorum var bunlara hala katlanamıyorum ufak bir hatada hakarete küfre başvuran insanlara ciddi anlamda acıyorum.

 6-)İkinci kitabı yazarken zorlandığın kısımlar oldu mu?

     Son bölümlerde özellikle de "Biz bir daha kimseyi böyle sevmeyiz" ve "Ellerimi bırakma" bölümlerini yazarken gözyaşlarımdan dolayı ekranı göremediğim zamanlar oldu. Sonunu bilsem bile hissederek yazmamdan olsa gerek onların ağlamadığı yerlerde bile fazlasıyla ağladım.

 7-) Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerden hangisi size en uygun ve bize kitabın akışından biraz bahseder misiniz?

     Karakterlerimden hiçbiriyle tamamen uyuşmuyorum ama her biri benden biraz aldı diyebilirim. Mesela Hira'nın utangaçlığı, Barış'ın kini, uykuyu sevmesi... Kitabın akışına gelecek olursak acemiliğim dolayısıyla bir çok şeyi size aktaramadım belki ama bence bu hikayede aile olmak için kan bağına ihtiyaç duyulmadığını ve hiç sevilmemiş bir serseriyken de bir kadını sanki dünyaya geliş amacınız buymuşçasına sevip sarabilindiğini öğrendim.

 8-) Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım platformlarında hikaye yayımlamak mı?

     Benim tek amacım okuyanların kalplerine dokunmak olduğundan çok bir şey değişmiyor benim için ama imza günlerinde okurlarımla sarılıp fotoğraf çekilmek diye de inkar edilemez güzellikte bir gerçek var.

  9-)Sosyal medya ile aranız nasıl?

     Aslında pek sevmem kitabım çıkana kadar İnstagram adresim bile yoktu okurlarımla oradan haberleşiyor olmasam kapatırdım bence tek gerekli olan whatsapp ve hikaye yazdığım sürece wattpad...

 10-)Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz mesajınız var mı?

     Hepsini çok seviyorum, kalplerine dokunabildiysem ne mutlu bana.

 11-)Hikaye yazan, kitap çıkarmak isteyenler geleceğin yazarlarına neler söylemek istersiniz?

     Öncelikle bu işi sadece yazıyor olmak için yapmasınlar kahramanları hissetmek gerek önce eğer öyle olursa önlerine çıkan engelde vazgeçmeleri de zor olur çünkü kendileri vazgeçtiğinde asıl yarım kalanın karakterler olduğunu bilirler. Bir de çok kitap okusunlar.

 En son okuduğunuz kitap: Rule

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY KRİSTALKİTAP