Esra Şekercileroğlu / Aşk Bize Yarasın [ Röportaj ]

11:55:00, BY Sümeyye Tunca -




1-) Esra Şekercileroğlu  , başarılı bir yazar. Peki başka ? Kimdir Esra, nelerden hoşlanır, nelerden uzak durur?

Esra, kazandığı tüm kişiliklere rağmen babasının küçük kızıdır. Büyümeyi bilmeyen, büyümeyi istemeyen 20 yaşında bir genç kız kendisi. Kendisini yakından tanıyor olmanın ayrıcalığıyla söyleyebilirim ki, olayların iyi yönüne bakmaya çalışan, "modern zaman pollyannası" Siyahın içinde azimle beyazı bulacağına inanan, vazgeçmeyi kendine yakıştırmayan bir drama kraliçesi. Hatta bazılarına göre "dram kraliçesi" çünkü olayların acıklı yönüne de bir o kadar çabuk kaptırır. Kitabı, kelamı ve kalemi çok sever. Sevmediği şeylere karşı önyargı duvarını kıramasa da ufak bir çatlak oluşturmayı başarmış, kendisine uymayan şeylere dahi ılımlı yaklaşmaya çalışan biri. Mümkün olduğu kadariyla tabii...



 2-)Bir kitap yazmak ve bir hikaye paylaşma fikri nasıl oluştu? İlk yazdığınız hikayeyi, ilk kurduğunuz cümleyi hatırlıyor musunuz?

Kendimi en yalnız hissettiğim dönemlerde aldım elime kalemi ve bir daha da bırakamadım. Kendimle dertleştigim küçük siyah bir defterle adım attım yazı dünyasına. Daha sonra wattpadı keşfetmemle hikaye dünyasına adım attım. İlk hikayem Can Yaram, yazdığım ilk sözü hatırlamıyorum...

 3-)Bugüne kadar oluşturduğunuz karakterler arasında kendisine en yakın ve kendinize en çok yazma hissi uyandıran karakteriniz hangisidir?

Şimdiye kadar birçok karakter yazdım. Okuyanlar bilirler her karakterim duygularını en uçta yaşarlar. Üzüntü, acı, mutluluk, aşk... fark etmeden her biri doruk noktasında. Kendimden bir şeyler kattığıma inandığım karakterim Ömür. Kendimi buldugum da öyle... 


 4-)Kitabınızı yayınlama sürecinden bize biraz bahseder misiniz?

Aşk Bize Yara'sın üniversitenin yoğun sınav döneminde dahi devam ettirmeye çalıştığım bir hikayeydi. Aklımı bir türlü sınava veremediğim, Ömür'ün acısına üzüldüğüm, zorlu bir süreçti. Ben sadece yazanlardan olmadım hiçbir zaman. Yaşayarak yazdım. Hissettiğimi döktüm satırlara ve bunun sonucunda gerçeklikten, kendi gerçeklerinden uzaklaştım. Kitap bittiğinde ağır bir yükten kurtulmuş gibi hissettim. Bir anda özgürleşmiş gibi...


 5-)Kitabınız ile aldığınız olumlu veya olumsuz eleştirileri nasıl kaldırıyorsunuz?
kitabımla ilgili her türlü eleştiriye açık bir insan oldum. İyi veya kötü fark etmeden. Bir merdiven gibi gördüm kitabıma gelen yorumları. Beni hep bir adım öteye götüreceğine inandım hep. Öyle de oldu.



 6-)İkinci kitap olarak düşündüğünüz bir hikayeniz var mı?

Evet Aşk Bize Yara'sın adlı hikayemdeki ana karakterlerden biri olan Umut'un hikayesini yazıyorum. Adı 'Deli Mavi'


 7-) Karakterlerinize gelmek isterim. Kitabın içindeki karakterlerden hangisi size en uygun ve bize kitabın akışından biraz bahseder misiniz?

Karakterlerimden Asya ve Ömür'ün beni yansıttığını söyleyebilirim. Güçsüz gibi değil ama narin, kırılgan kadınlar ele aldım hep. Öyle kadınları sevdim çünkü. Kadını kadın gibi yazmak istedim sanırım...

 8-) Kitap yazmak mı, sosyal paylaşım platformlarında hikaye yayımlamak mı?

Aslında uzun zamandır yakın bir dostuma artıştığım bir konu bu. Kendisinin de çok yakın zamanda kitabı çıktı ancak o hiçbir platformda yayınlamadı yazdıklarını. Edebiyatı popilariteden uzak yapmayı ve dahası yaşamayı tercih ediyor.

  9-)Sosyal medya ile aranız nasıl?
Pek iyi olmadı sosyal medyayla aram. Genellikle vaktimi okumaya ve yazmaya ayırıyorum

 10-)Son olarak okurlarınıza  istediğiniz mesajınız var mı?

Hayallerinizin peşinden gidin ve asla pes etmeyin. Yazmanın o garip efsununa kaptıranlar, o akisli pencereden bakar hayata. Güzel görün, güzel düşünün. O zaman imkansızı başarmış olacak, hayallerinizin somut halini elinizde tutacaksiniz. Bende olduğu gibi...

 En son okuduğunuz kitap: Aşk ve Kül 
 En son izlediğin film: Unutursam Fısılda 
 En çok sevdiğin şarkı: Gülben Ergen / Kusursuz 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder